Tietoja minusta

Oma kuva
Pienen tytön äiti, joka tykkää herkutella ja laiskotella, mutta tykkäisi olla myös hyvässä kunnossa!

Näin kevennyn

sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Jäätävää menoa

-18, en mee lenkille! Aurinko kyllä paistaa, lämmittäisköhän se naamaa tarpeeksi? Oon kyllä niin tyytyväinen, että kotoa löytyy crosstrainer, voi "lenkkeillä" vaikka ulkona satais puukkoja. Tänään siis crossailua luvassa.

Tänään on myös jotain uutta tiedossa. Meinaan nimittäin tehdä ruoaksi borssikeittoa! En oo muutamaan vuoteen sitä maistanut, enkä edes pitänyt siitä. Tarpeeksi nakkia ja smetanaa niin varmaan maistuu ;)

Mulla ois selkeä linja ja suunnitelma "laihdutus"ruokien suhteen. En ymmärrä miks sitä on silti niin vaikeeta noudattaa. Joko ei jaksa tehdä ruokaa, tai ei oo aineksia, tylsää. Kuitenkin suunnitelma ois jotakuinki tämmöinen:

Aamupalaksi maustamaton jugu kera marjojen

Lounaalla iso salaatti fetalla, kanalla tms. lihalla, kalalla

Välipalaksi jos tarvitsee, niin pieni smoothie

Päivälliseksi "normi kotiruokaa", esim. joku kastike, perunaa, riisiä

Iltapalaksi maustamaton jugu marjoilla tai hedelmäpiltillä tms.

Tää ois niin simppeli runko, päivällisen suhteen ei tartteis erityisiä kikkailuja ja se sopis koko perheelle. Hiilarit pitäis pysyä nopeesti laskettuna max. 100 grammassa, mikä on mulle ok määrä laihdutuksen suhteen. Aina kun viitsii ruokaa enemmin miettiä ja tehdä, niin silloinkin yritän karsia
päivälliseltä turhat hiilarit pois, ja vältellä esim. jauhokastikkeita, mutta en kiellä niitä itseltäni, ettei taas koko homma kaadu siihen.

Iso ongelmahan on nyt hoitovapaalla raha ja sen puute. Aika paljon halvemmalla pääsis, kun söis vaan makaronia ja itse tehtyjä sämpylöitä (tääkin ruokavalio kelpais mulle vallan mainiosti :D). Mutta toistaiseksi on onneks pystyny aika hyvin panostamaan ruokapuoleen, jätetään sitten muut tekemiset ja shoppailut vähemmälle.

Mulla on hoitovapaata lokakuuhun asti, joten oon aatellu, että mulla on siihen asti aikaa laittaa itteni kuntoon. Nyt ei oo rahaa, eli ei tarvitse lorvia kaupungilla tai missään muuallakaan tuhlaamassa kallisarvoista kuntoiluaikaa. Ny mulla on siis hyvin aikaa tehdä ruokaa sekä kuntoilla, kotoa löytyy välineitä lihaskuntoharjoitteluun, on crossarit ja upouudet lenkkeilykengät. Yritän tämän muistaa koko ajan ja jaksaa panostaa itseeni. Lokakuussa palaan töihin, lapsi menee päiväkotiin, eli silloin
aika on paljon rajallisempaa, ja aivan varmaan jaksaminenkin.

Näillä eväillä nyt skarppaan. Eilen mulla oli illalla, alkavista menkkaturvotuksista huolimatta hoikistunut olo. Mikälie mielenhäiriö ;) Mutta se taas jotenkin motivoi, viis siitä olenko edes oikeesti hoikistunut.

Huhhei enpä jaksa oikolukea tätä, toivottavasti ei oo teksti täynnä virheitä! :D Nyt sen borssikeiton pariin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi, tsemppaa, anna palautetta, risuja/ruusuja, jätä terveiset tai muuten vain puumerkkisi! =)